Tvorba plnohodnotné mobilní nebo webové aplikace je časově náročná záležitost, během níž se může změnit situace na trhu, u vývojáře nebo klienta. Tomu by měly odpovídat i možnosti na straně vývojáře, tedy i volba mezi freelancerem a agenturou. Víte, koho si najmout na vývoj vaší mobilní aplikace a proč?
Vývoj mobilní nebo webové aplikace je časové náročný proces. Dlouhý časový horizont pak zpravidla přináší změny na straně trhu, vývojářů i v potřebách klienta. Dvojnásob to platí v situaci, kdy klient s vývojáři spolupracuje na bázi agilního vývoje nebo s použitím konceptu minimum viable product. Právě v těchto přístupech je součástí procesu těsnější komunikace vývojářů s klientem i raná validace produktu u zákazníků. Již to předpokládá rozsáhlejší vývojářský tým.
Vývoj větší aplikace se tedy spíše podobá procesu, kdy jsou dané verze aplikace neustále validovány klientem i jeho zákazníky. Přičemž právě díky této validaci se v průběhu procesu mohou ukazovat i jiné priority a důležitost získávají i odlišné funkce a vlastnosti než na počátku. Návrh aplikace je proto obvykle odlišný od finální verze. Co tento způsob vývoje znamená pro firmu?
Agilní způsob práce tedy klade vyšší nároky na klienta i firmu. Nestačí aplikaci kvalitně naprogramovat, je třeba obstarat i další potřebné složky vývoje projektu, ke kterým patří jeho koordinace, testování i komunikace s klientem. Zde je pak jednoznačná výhodná volba agentury.
I přesto nelze freelancera jen tak odbít. Také spolupráce s nimi má nesporné výhody. Platí to zejména tehdy, když se jedná o vývoj menších neinovativních aplikací s krátkou dobou vývoje. Tehdy není tolik důležitá validace u klienta ani u cílové skupiny a také příliš nehrozí, že by freelancer nemohl projekt dokončit.
Rozdíl mezi freelancerem a agenturou také ukazuje tým vhodný pro vývoj komplexnější aplikace. Aby mohl vývojářský tým pružně reagovat na všechny požadavky agilního vývoje a zároveň zaručit kontinuitu práce či její specifikace, měl by obsahovat:
Jeden z dvojice je vždy spíše senior, druhý středně zkušený. To zajistí zastupitelnost i vzájemnou kontrolu.
Zpravidla tedy bývá do středně velkého projektu zahrnuto 7 lidí. To odpovídá i ceně mobilní či webové aplikace. Přičemž role Product Ownera (PO) bývá nesmírně složitá. Tento člověk musí vědět, jak funguje softwarový vývoj i co je důležité pro tým. Pokud však v týmu klient takového člověka nemá, jeho funkci může nahradit projekt manager. Nevýhoda tohoto řešení je ale to, že zaměstnanec klienta zná svou firmu, produkt či požadavky mnohem lépe než cizí člověk. Nalezení vhodného PO na straně klienta je tak i pro samotný vývoj aplikace zásadní.
Pořád jste se nerozhodli, komu svěřit vývoj své aplikace? Freelancer se může vyplatit zpravidla u jednoduchých neinovativních aplikací s krátkou dobou vývoje. V takovém případě příliš nehrozí, že se stane něco nepředpokládaného na straně vývojáře i zadavatele a ušetříte. V ostatních případech, zejména u inovativních aplikací, kdy je vhodné testovat aplikaci již v rané fázi, se naopak vyplatí i cenově náročnější spolupráce s agenturou.
Máte zájem o vývoj mobilní nebo webové aplikace nebo na nás máte jakékoliv otázky? Napište nám.
Odebírejte naše podcasty a objevte, proč nejčastěji aplikace neuspějí a jak tomu zabránit. Naservírujeme vám nejnovější přístupy i technologie, díky kterým budou vaše aplikace oblíbenější, ziskovější a budete s nimi mít méně starostí. Sledujte nás a uspějte na poli aplikací.
Tento článek se zaměřuje na případovou studii využití klientského portálu v energetických firmách. Uvidíte, jak implementace portálu vedla ke zlepšení komunikace, zvýšení cross-sellingu a celkové spokojenosti zákazníků.
Chci vědět vícČlánek přináší podrobný pohled na inovativní transformaci v oblasti objednávání obalových materiálů pro výrobní firmy.
Chci vědět vícČlánek se zaměřuje na sílu a výhody samoobslužných portálů pro různé skupiny uživatelů. Pokrývá oblasti jako online nákupy, zaměstnaneckou správu, obchodní interakce a další.
Chci vědět vícČlánek se zaměřuje na sílu a výhody samoobslužných portálů pro různé skupiny uživatelů. Pokrývá oblasti jako online nákupy, zaměstnaneckou správu, obchodní interakce a další.
Chci vědět vícObjevte klíčové kroky a výhody implementace našeho samoobslužného portálu pro transformaci firemních procesů. Čtěte náš průvodce a rezervujte si demo ukázku pro přímou zkušenost s inovací a zlepšením interakce se zákazníky.
Chci vědět víc