Mám dotaz.

Naučte se vytvářet digitální produkty, které budou uživatelé chtít.

Častým problémem mobilních nebo webových aplikací je fakt, že nereagují na skutečné potřeby uživatelů. Investice do jejich vývoje je tak ztrátou času i peněz. Naučte se, jak dělat opravdu užitečné aplikace, které nakopnou váš byznys. Zjistěte, jak sladit uživatelské a obchodní cíle.

Nezačínejte robustní aplikací s mnoha funkcemi

Mnoho firem má zpočátku tendenci navrhnout robustní produkt s mnoha funkcemi a vlastnostmi. Výsledek je však často krásná aplikace, která toho spoustu umí, ale z které uživatelé využijí jen 20 % funkcí. Vyhozené peníze. Tím ale plýtvání zdaleka nekončí. Robustní aplikace je náročná na udržování, správu a aktualizaci knihoven. Jde to však i jinak. Peníze a čas můžete uspořit tím, že budete aplikaci testovat na uživatelích již od rané fáze vývoje.

Testujte produkt již od rané fáze vývoje

Pro začátek stačí, když se na jeden den sejdou zadavatel, finanční ředitel, UX designer, vývojář a grafik. Ti dají dohromady základní myšlenku aplikace, tj. proč se jí zabýváme, jaké jsou její nejdůležitější funkce, jaké máme cíle a jak by se projekt mohl řešit.

Po té UX nakreslí wireframe (základní skicu aplikace, něco jako technický výkres) a z wireframe grafik vytvoří graficky pěknou a klikatelnou prezentaci se všemi aktivními prvky (např. v designerském nástroji Figma). Tím vznikne prototyp, na kterém je možné již produkt začít ladit a testovat u vybrané cílové skupiny uživatelů, s jejíž pomocí odhalíte nedostatky.

Výhoda tohoto přístupu je také to, že vývojář dokáže podle prototypu lépe odhadnout cenu. Je totiž již jasné, co tam bude nebo nebude. Vy pak máte investici ihned od počátku pod kontrolou. Zároveň při prvním testováním také zjistíte, co bude ještě třeba dodělat.

Agilní řízení umožňuje vytvořit úspěšnější produkt

Rozdělit produkt na menší části, ty následně validovat a průběžně zapracovat změny od zákazníků je princip agilního řízení. Takový přístup vám zaručuje, že výsledný produkt bude opravdu reagovat na požadavky uživatelů a bude úspěšnější. Je totiž kontraproduktivní a příliš rizikové chtít ihned vymyslet celý „Facebook“. Lepší je jít postupně a stavět na tom, co se již osvědčilo nebo se objevilo jako potřebné.

K robustnější aplikaci se poté dostáváte až skrze doplňování dalších potřebných částí nebo funkcí, které vyplynou ze zpětné vazby od zákazníků. Každou část nebo funkci pak vždy zpracujete do návrhu, návrh odladíte na testovací skupině a až pote začnete s jeho programováním.

Klíčová role externího dohledu

Nejčastějším důvodem neúspěšné aplikace je nepřítomnost zpětné vazby od zákazníků. Šéf ve firmě něco vymyslí, všichni zaměstnanci mu to odkývají, protože nikdo nechce mít problémy, a jdou rovnou vyvíjet. Výsledný produkt je však nakonec hloupost, protože tu neexistovala nezávislá zpětná vazba.

Ke zlepšení této situace vede třeba již najmutí externí vývojářské firmy, která dokáže s ohledem na zkušenosti říci, co funguje a co ne. Ještě lepší je však, když si firma zaplatí externího, nezávislého člověka, anebo jmenuje někoho z firmy na pozici Product Owner.

Product Owner je člověk, který v týmu vývojáře zastupuje objednavatele. Proto říkáme, že vlastní produkt. Product Owner pak definuje, jak bude produkt vypadat a jaké bude mít funkcionality. Vyjednává tedy pro vývojáře, co a jak mají vyvinout, a tvoří z toho smysluplné zadání, přičemž je schopen odpovědět i na všechny dotazy vývojářů.

Jeho přítomnost navíc eliminuje největší obavu z najmutí externí vývojářské firmy, kterou je strach, že budete muset z nějakého důvodu vyhotovitele nahradit. Product Owner má totiž vývoj produktu v malíčku, ví, kde jsou zdrojáky, kde vývojáři skončili a kde je třeba pokračovat.   

Klíč k vývoji úspěšnějších aplikací

Jak tedy vidíte, klíčem k vývoji lepších aplikací je sladit uživatelské a obchodní cíle. Právě s tím pak pomáhá agilní řízení vývoje. Díky němu si budete jistí, že každá přidaná část či funkce je opravdu smysluplná, a nestane se vám, že utratíte peníze za něco, co nikdo nevyužije. Výsledná aplikace proto bude vytvořena na míru potřebám vašich zákazníků, a tím si zajistíte rychlejší růst byznysu.

Chcete vytvořit digitální produkt, který osloví vaše uživatele a podpoří růst vašeho byznysu? Sejděte se s námi na nezávazné schůzce, kde společně probereme vaše potřeby a navrhneme efektivní řešení. Kontaktujte nás ještě dnes a posuneme váš projekt správným směrem.

Rezervovat termín schůzky

Mohlo by se Vám líbit.

Využití klientského portálu pro podporu obchodu v energetických firmách

Tento článek se zaměřuje na případovou studii využití klientského portálu v energetických firmách. Uvidíte, jak implementace portálu vedla ke zlepšení komunikace, zvýšení cross-sellingu a celkové spokojenosti zákazníků.

Chci vědět víc

Případová studie: B2B portál pro dodávky obalových materiálů

Článek přináší podrobný pohled na inovativní transformaci v oblasti objednávání obalových materiálů pro výrobní firmy.

Chci vědět víc

Klíčové funkce moderního B2B eshopu pro efektivní obchodování

Článek se zaměřuje na sílu a výhody samoobslužných portálů pro různé skupiny uživatelů. Pokrývá oblasti jako online nákupy, zaměstnaneckou správu, obchodní interakce a další.

Chci vědět víc

Síla samoobslužných portálů: Kdo z nich může těžit?

Článek se zaměřuje na sílu a výhody samoobslužných portálů pro různé skupiny uživatelů. Pokrývá oblasti jako online nákupy, zaměstnaneckou správu, obchodní interakce a další.

Chci vědět víc

Jak efektivně zavést samoobslužný portál do vašeho podnikání

Objevte klíčové kroky a výhody implementace našeho samoobslužného portálu pro transformaci firemních procesů. Čtěte náš průvodce a rezervujte si demo ukázku pro přímou zkušenost s inovací a zlepšením interakce se zákazníky.

Chci vědět víc